ZNAKI TOWAROWE
Czy istnieje jedyna oryginalna wioska Świętego Mikołaja? Czy fińskie Rovaniemi ma monopol?
Czy rogal marciński to już naruszenie? Oznaczenia geograficzne w kontekście rogala świętomarcińskiego.
Kiedy potencjał marki zaczyna przerastać oczekiwania – przypadek MUALA
Yusuf Dikeç, turecki olimpijczyk rejestruje swój znak towarowy
Znak towarowy logo a uchwały krajobrazowe.
Rejestracja na wypasie, czyli dlaczego warto rejestrować znaki towarowe
Czy lubimy kupować podróbki?
Czy oznaczenie „szampan” może być znakiem towarowym?
Badanie zdolności rejestrowej znaku towarowego – czy warto je przeprowadzić przed dokonaniem zgłoszenia?
Monopol na nazwę kraju. Czy nazwa kraju może być znakiem towarowym? Supermarket Islandia NIE, ale wódka Finlandia TAK?
Wirtualny trening. Ochrona własności intelektualnej w praktyce
Używanie logo innej firmy na swojej stronie internetowej – na co uważać
„TO BE OR NOT TO BE” w znakach towarowych, czyli o czym należy pamiętać używając znak towarowy
O czym warto pamiętać po rejestracji znaku towarowego?
Co nie może być znakiem towarowym?
Jakie funkcje pełni znak towarowy?
Jaką nazwę zarejestrować? Najcenniejsze wskazówki
Włosi dalej walczą o rejestrację znaków towarowych z symbolem marihuany – czy takie znaki zachęcają do spożywania nielegalnych substancji?
Nazwisko, imię, pseudonim, wizerunek – czy mogą być znakiem towarowym w Urzędzie Patentowy RP czy w EUIPO?
Używanie znaku – dowody i używanie w zmienionej postaci cz. 2
Używanie znaku – dowody i używanie w zmienionej postaci cz. 1
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? – Teoria a rzeczywistość w świetle orzecznictwa EUIPO. Znak dźwiękowy.
Znak towarowy nie może zawierać symbolu marihuany. Czy aby na pewno?
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? – Teoria a rzeczywistość w świetle orzecznictwa EUIPO
XOXO znakiem towarowym? Sąd Unii Europejskiej mówi NIE!
„Czarny las” nie dla ubrań – oznaczenie geograficzne przeszkodą do rejestracji znaku
Halloween – świętowanie, a własność intelektualna
Symbol marihuany jest sprzeczny z porządkiem publicznym i znak towarowy go zawierający, nie może zostać zarejestrowany w Unii Europejskiej.
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno ? Część 9 – inne znaki towarowe
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 8 – hologram
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 7 – znak ruchomy
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 6 – znak multimedialny
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 5 – dźwięk
Kolejnym z nietypowych znaków towarowych (obok tych najbardziej popularnych, jak znaki słowne, słowno-graficzne czy graficzne) jest znak towarowy dźwiękowy. Znak towarowy dźwiękowy to znak, który składa się wyłącznie z dźwięku lub kombinacji dźwięków.
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 4 – kolor
Znaki towarowe, a koronawirus
Pandemia koronawirusa ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale na całe nasze funkcjonowanie, pracę zdalną, ograniczenie życia towarzyskiego, ograniczenia w uprawianiu sportu. Dziś postanowiliśmy podejść do tematu koronawirusa z innej strony i sprawdzić, jak się mają zgłoszenia znaków towarowych.
„R w kółeczku” czyli co oznaczają symbole przy znakach towarowych
Dziś wyjaśniamy nurtujące Państwa pytania: Kiedy można używać symbolu (R)? Co oznacza symbol (T)? Jakich jeszcze można używać symboli?
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 3
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 2
Kłopoty potentata wędliniarskiego – spór o prawa wyłączne
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? Część 1
Znak towarowy według definicji prawnej to każde oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa oraz możliwe do przedstawienia w rejestrze znaków towarowych w sposób pozwalający na ustalenie jednoznacznego i dokładnego przedmiotu udzielonej ochrony.
BREXIT – co z unijnymi znakami towarowymi i wzorami wspólnotowymi?
Zbliżający się termin wyjścia UK ze Wspólnoty jest dobrą okazją aby przybliżyć konsekwencje jakie czekają właścicieli unijnych znaków towarowych i wzorów przemysłowych już po Brexicie.
Mniej rejestracji znaków towarowych w Polsce – polskie firmy chętniej rejestrują znaki towarowe w UE
Po obfitujących w zgłoszenia znaków towarowych latach 2016 i 2017 mamy wyraźny spadek ilości zgłoszeń w roku 2018 w polskim Urzędzie Patentowym. Jednak w przypadku unijnych znaków towarowych w 2018 r. utrzymała się odnotowywana od lat tendencja wzrostowa w ilości zgłoszeń dokonywanych przez firmy z Polski.
Diabelskich sztuczek ciąg dalszy…
… czyli z jaką datą rozpoczyna się okres 5-ciu lat do celów stwierdzenia wygaśnięcia na obszarze Polski ochrony międzynarodowych znaków towarowych po implementacji dyrektywy nr 2015/2436?
Automatyczne śledzenie rejestracji domen .eu dla unijnych znaków towarowych – od teraz będzie możliwe
Dzięki współpracy Europejskiego Rejestru Internetowych Nazw Domen (EURid) oraz Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) właściciele unijnych znaków towarowych będą mogli otrzymywać automatyczne powiadomienia o rejestracji nazw w domenie .eu identycznych jak ich znaki towarowe.
Rejestracja znaku towarowego coraz trudniejsza?
Urząd Patentowy RP, Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) oraz Sąd UE zaostrzają wymogi rejestracji znaków towarowych.
Rejestrując znak towarowy pamiętaj o autorze
Czy widząc znak słowny lub słowno-graficzny zastanawiamy się kto tak naprawdę posiada prawo wyłączne jego używania?
Zgłaszający rzadko są twórcami znaku, częściej logo nabywane jest w pracowniach graficznych czy kupowane od dostawców tj. repozytoria plików (np. shutterstock). Taki zakup nie jest jednak jednoznaczny z nabyciem majątkowych praw autorskich do formy przedstawieniowej znaku.
Diabeł tkwi w szczegółach, czyli od kiedy liczy się 5-letni okres, kiedy można bez konsekwencji nie używać swojego znaku towarowego?
W świątecznym nastroju o ochronie wyglądu produktów
W ferworze przygotowań zwykle nie myślimy o tym, że te wszystkie zarówno piękne, jak i użyteczne świąteczne przedmioty, którymi dekorujemy nasz dom są chronione prawami własności intelektualnej
Czerwona podeszwa tylko dla szpilek Louboutin’a?
Gdy jeden przedsiębiorca odnosi sukces ze swoim produktem, na rynku błyskawicznie pojawiają się produkty kopiujące. Historia naruszenia przez spółkę Van Haren Schoenen BV prawa do znaku towarowego Christian’a Louboutin’a.
Tylko osoby fizyczne zachowają prawo do przeciwstawienia swojego nazwiska lub adresu późniejszemu znakowi.
Zmiana ta na razie dotyczy znaków unijnych, ale wkrótce obejmie także znaki krajowe.
Znana sieć kawiarni wzorem dla przedsiębiorców w walce o ochronę marki
Pomimo długiej batalii, gdzie szale często przechylały się na stronę dużo mniejszego przeciwnika, firma Starbucks święci zwycięstwo po udanej obronie wizerunku swojej marki przed nieuczciwą konkurencją.
„Audycja zawiera lokowanie produktu” – lokowanie produktu w nowych mediach
Czy bloger bloger, vloger, czy infuencer powinien powinien odpowiednio informować w swoich materiałach o lokowaniu produktu?
Apple vs Animoji. Czyżby był to już koniec głośnego sporu?
Niedawno miała miejsce światowa premiera nowego iPhona. iPhone X wzbudził kontrowersje głównie ze względu na swoją cenę oraz na funkcję odblokowywania telefonu za pomocą rozpoznawania twarzy użytkownika. O ile cena urządzenia dla prawdziwych fanów Apple jest kwestią drugorzędną, to już funkcja rozpoznawania twarzy nie.
Uwaga! Nowe przepisy dotyczące unijnego znaku towarowego
Dopuszczona zostanie możliwość przedstawiania oznaczenia w dowolnej formie, z wykorzystaniem ogólnie dostępnej techniki. Zapewne zwiększy się więc liczba zgłoszeń tzw. znaków nietypowych, po które wraz z rozwojem nowoczesnych technologii coraz częściej sięgają przedsiębiorcy.
Być albo nie być stroną
Z reguły w postępowaniach zgłoszeniowych przed Urzędem Patentowym status strony przyznawano wyłącznie zgłaszającemu. Sytuacja jednak komplikuje się w nowej procedurze sprzeciwowej.
I co z tym San Escobarem?
Od czasu felernej wypowiedzi ministra Waszczykowskiego w styczniu 2017 roku dokonano kilku zgłoszeń znaków towarowych San Escobar w Urzędzie Patentowym RP. Jak się mają te zgłoszenia dzisiaj?
Czy list zgody jest sposobem na obejście kolizji?
Czy zgoda właściciela wcześniejszego znaku towarowego umożliwi rejestrację późniejszego znaku w przypadku, gdy występuje między nimi identyczność lub podobieństwo?
Rezygnacja z drugiej instancji, czyli droga na skróty
W ostatniej nowelizacji zasad procedury administracyjnej ustawodawca wprowadził odstępstwo od zasady dwuinstancyjności postępowania. Kiedy warto skorzystać z tego trybu?