Znak towarowy słowny czy słowno-graficzny? Jak wybrać najlepszą ochronę dla marki

Dlaczego wybór rodzaju znaku towarowego jest kluczowy? Rejestracja znaku towarowego to jeden z najważniejszych kroków w budowaniu silnej marki. Daje prawo wyłącznego używania oznaczenia w działalności rynkowej i chroni przed nieuczciwą konkurencją. Znaki towarowe mogą przyjmować różne...

Czytaj więcej

Jak oznaczać zarejestrowane prawa wyłączne? Już jest nowy symbol dla zarejestrowanych wzorów unijnych

Po owocnym świętowaniu uzyskania prawa, w interesie właściciela prawa jest właściwe oznaczanie, że dany przedmiot jest chroniony prawem wyłącznym. Użycie stosownego symbolu nie tylko odstraszy potencjalnych naruszycieli, ale także podniesie prestiż produktu. Zakup opatentowanego produktu...

Czytaj więcej

Marka, która brzmi rozpoznawalnie. O audio brandingu i ochronie znaków towarowych

Coraz więcej firm, budując swoją tożsamość, sięga po narzędzia wykraczające poza standardowe elementy wizualne. Jednym z nich jest audio branding – charakterystyczne dźwięki, które pomagają od razu rozpoznać markę i budują emocjonalną więź z odbiorcami. W...

Czytaj więcej

Wielkanoc na patencie – czyli co jajka, zajączki i kurczaczki mają wspólnego z własnością przemysłową

Choć Wielkanoc kojarzy się przede wszystkim z tradycją, symboliką odrodzenia i kolorowymi dekoracjami, dla właścicieli marek i ich pełnomocników to również doskonały moment, by przyjrzeć się… ochronie prawnej sezonowych oznaczeń. Świąteczne motywy coraz częściej stają...

Czytaj więcej