Dlaczego wybór rodzaju znaku towarowego jest kluczowy?
Rejestracja znaku towarowego to jeden z najważniejszych kroków w budowaniu silnej marki. Daje prawo wyłącznego używania oznaczenia w działalności rynkowej i chroni przed nieuczciwą konkurencją.
Znaki towarowe mogą przyjmować różne...
28
paź
O sztucznych kłach i innych halloweenowych wynalazkach
Chociaż w tradycji polskiej, na przełomie października i listopada, obchodzona jest uroczystość Wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny nastrajające raczej do zadumy i wspomnień o przodkach, to jednak coraz częściej wplatamy, w tym czasie, do naszego...
28
paź
Znaki, wzory, patenty i… cmentarz
Cmentarze to miejsca ciszy i refleksji. Okazuje się, że nawet w cieniu nagrobków rodzą się innowacje. Od designerskich nagrobków po nowoczesne urny i nietypowe usługi. Branża cmentarna nie ustaje w wymyślaniu nowych rozwiązań. A skoro...
17
lip
Znaczenie koloru w znakach towarowych. Jak być nieoczywistym?
Bardzo ważnym czynnikiem, który może wpłynąć zarówno w sposób pozytywny, jak i negatywny, na ocenę zdolności odróżniające znaku towarowego są jego kolor lub kolory. Jak zaznaczył Trybunał w sprawie C 104/01: „kolor jest w zasadzie...
10
lip
Jak oznaczać zarejestrowane prawa wyłączne? Już jest nowy symbol dla zarejestrowanych wzorów unijnych
Po owocnym świętowaniu uzyskania prawa, w interesie właściciela prawa jest właściwe oznaczanie, że dany przedmiot jest chroniony prawem wyłącznym. Użycie stosownego symbolu nie tylko odstraszy potencjalnych naruszycieli, ale także podniesie prestiż produktu. Zakup opatentowanego produktu...
30
maj
Dzień Dziecka z IP – Disney i tajemnice własności intelektualnej
Dzień Dziecka to wyjątkowy czas, kiedy świat dorosłych na chwilę zwalnia i zwraca się do świata, w którym rządzi dziecięca wyobraźnia. A kto inny potrafi tak skutecznie otworzyć drzwi do świata wyobraźni jak Disney? Firma...
02
maj
Zmiany w opłatach w sprawie unijnych wzorów przemysłowych
Z dniem 1 maja 2025 r., w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/2822 z dnia 23 października 2024 r., zmieniającego rozporządzenie Rady (WE) nr 6/2002 w sprawie wzorów wspólnotowych...
30
kwi
Marka, która brzmi rozpoznawalnie. O audio brandingu i ochronie znaków towarowych
Coraz więcej firm, budując swoją tożsamość, sięga po narzędzia wykraczające poza standardowe elementy wizualne. Jednym z nich jest audio branding – charakterystyczne dźwięki, które pomagają od razu rozpoznać markę i budują emocjonalną więź z odbiorcami. W...
22
kwi
Reforma przepisów unijnych dla wzorów przemysłowych
Z dniem 1 maja 2025 roku wejdzie w życie szereg długo oczekiwanych zmian dotyczących przepisów Unii Europejskiej odnoszących się do wzorów przemysłowych.
Jest to pierwsza transza zmian w ramach reformy wzorów przemysłowych, jakie czekają nas na...
17
kwi
Wielkanoc na patencie – czyli co jajka, zajączki i kurczaczki mają wspólnego z własnością przemysłową
Choć Wielkanoc kojarzy się przede wszystkim z tradycją, symboliką odrodzenia i kolorowymi dekoracjami, dla właścicieli marek i ich pełnomocników to również doskonały moment, by przyjrzeć się… ochronie prawnej sezonowych oznaczeń. Świąteczne motywy coraz częściej stają...