Pierwsza Izba odwoławcza Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wypowiedziała się na temat używania znaku towarowego w zmienionej postaci oraz dowodów takiego używania.
W zapadłej w trybie odwoławczym decyzji z dnia 18 maja 2020...
14
kw.
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? – Teoria a rzeczywistość w świetle orzecznictwa EUIPO. Znak dźwiękowy.
W cyklu artykułów o różnych rodzajach znaków towarowych ukazujących się cyklicznie pod tytułem „Znak towarowy jaki jest każdy widzi... ale czy na pewno?” była mowa m.in. o znakach dźwiękowych – jako kategorii znaków towarowych, które...
12
kw.
Znamy finalistów IP Challenge 2021!
Znamy finalistów konkursu IP Challenge 2021, największego w Polsce międzyuczelnianego konkursu wiedzy o własności intelektualnej, którego m.in. IP-Blog jest patronem.
W tym roku po raz kolejny zmierzą się w finale dwa Uniwersytety: Im. Adama Mickiewicza w...
03
mar
Ochrona patentowa innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję w przemyśle spożywczym
Wzrost populacji ludzi na świecie systematycznie zwiększa zapotrzebowanie na żywność i napoje, a poziom życia miliardów ludzi w coraz większym stopniu zależy od jakości i wydajności przemysłu spożywczego. Nic więc dziwnego, że producenci żywności chętnie...
17
lut
Znak towarowy nie może zawierać symbolu marihuany. Czy aby na pewno?
Znak towarowy nie może zawierać symbolu marihuany. Tak orzekł Sąd UE w wyroku z 12 grudnia 2019 r., o czym pisaliśmy 16 września 2020 roku na naszym blogu.
Na wstępie, dla dokładnego zrozumienia sprawy, należy przywołać...
27
sty
Znak towarowy jaki jest każdy widzi… ale czy na pewno? – Teoria a rzeczywistość w świetle orzecznictwa EUIPO
W cyklu artykułów o różnych rodzajach znaków towarowych ukazujących się cyklicznie pod tytułem „Znak towarowy jaki jest każdy widzi ….. ale czy na pewno ?” była mowa m.in. o znakach ruchomych – jako kategorii znaków...
23
gru
Świąteczne konkursy online okiem prawnika
Święta to zawsze doskonały okres na podbudowanie swojej popularności i zdobycie większej ilości oglądających w świecie wirtualnym poprzez różnego rodzaju konkursy. Konkursy, quizy, zgadywanki najczęściej polegają na wykonaniu danego zadania w zamian za określony przedmiot....
02
gru
XOXO znakiem towarowym? Sąd Unii Europejskiej mówi NIE!
Czy XOXO może być znakiem towarowym? Sąd Unii Europejskiej orzekł, że nie. Czy to ciąg dalszy zaostrzającej się praktyki przy ocenie zdolności rejestrowej znaków towarowych?
Trochę historii czyli co oznacza XOXO?
Jeżeli czytają to fani serialu Plotkara...
18
lis
„Czarny las” nie dla ubrań – oznaczenie geograficzne przeszkodą do rejestracji znaku
Black forest (pol. czarny las, niem. Schwarzwald) jako znak towarowy przeznaczony do oznaczania m.in. odzieży i obuwia wydaje się być oznaczeniem chwytliwym i oryginalnym, a przede wszystkim spełniającym wymogi przewidziane dla rejestracji znaku towarowego. Wybierając...
05
lis
Czy logo marek modowych przedstawione w formie pastiszu, a nawiązujące do idei „social distancing” mogą naruszać prawa autorskie?
Od przeszło pół roku świat funkcjonuje w konwencji „lockdown” oraz „social distancing” i chociaż w miarę upływu czasu przyzwyczajamy się do nowej rzeczywistości to nadal powinniśmy pamiętać jak ważne przesłanie niosą dla nas wszystkich te...