Dzień Domeny Publicznej – co zasiliło ją w 2025 roku i co oznacza dla twórców?

Domena publiczna to termin, który może brzmieć abstrakcyjnie, ale ma ogromne znaczenie zarówno dla twórców, jak i dla społeczeństwa. Co roku, od 1 stycznia, czyli w dniu, który jest nazywany Dniem Domeny Publicznej, twórczość kolejnych...

Czytaj więcej

Czy toast noworoczny tylko szampanem? A może tequilą?

          Kontynuując cykl artykułów o tym czy nazwa rodzajowa alkoholu może być znakiem towarowym, tuż przed początkiem karnawału przedstawiamy historię znanego również w Polsce trunku, a mianowicie tequili. Czym jest tequila? Krótka historia i proces produkcji Tequila to...

Czytaj więcej

Czy istnieje jedyna oryginalna wioska Świętego Mikołaja? Czy fińskie Rovaniemi ma monopol?

Czyli wytropić dom Mikołaja po rejestracji znaków towarowych Ostatnimi czasy coraz popularniejsze stają się wycieczki do Rovaniemi, miasteczka na północy Finlandii, które uchodzi za prawdziwą wioskę świętego Mikołaja. Wycieczki organizują popularne biura podroży, ale można je...

Czytaj więcej

Czy rogal marciński to już naruszenie? Oznaczenia geograficzne w kontekście rogala świętomarcińskiego.

W Polsce, a szczególnie w Poznaniu, tradycja wypiekania rogala świętomarcińskiego to ważny element obchodów dnia Świętego Marcina. Te pełne białego maku, miodu i bakalii rogaliki, obok tradycyjnego przepisu, mają także swoją prawną ochronę. Jak to...

Czytaj więcej

Kiedy potencjał marki zaczyna przerastać oczekiwania – przypadek MUALA

1,64 mln subskrybentów na YouTube, 939.8 tys. obserwujących na TokToku, 724 tys. na Instagramie i 84,3 tys. na serwisie X. Taką społecznością może pochwalić się Książulo, a właściwie Szymon Nyczke, który jest jednym z najpopularniejszych...

Czytaj więcej

Yusuf Dikeç, turecki olimpijczyk rejestruje swój znak towarowy

Kilka dni temu media obiegła informacja, że turecki olimpijczyk, Yusuf Dikeç, który skradł serca fanów swoją luźną, bezpretensjonalną postawą podczas walki olimpijskiej, dokonał zgłoszenia znaku towarowego ze swoją podobizną. Ponieważ publikowane artykuły nie zawierają precyzyjnych...

Czytaj więcej

Znak towarowy logo a uchwały krajobrazowe.

Uchwała krajobrazowa umożliwia regulowanie zasad umieszczania reklam, obiektów małej architektury oraz ogrodzeń  na całym obszarze gminy. Przyjęcie przez gminę uchwały krajobrazowej umożliwia w dalszej kolejności podjęcie uchwały dającej podstawę do pobierania przez gminę opłat z tytułu...

Czytaj więcej

Czy lubimy kupować podróbki?

Ostatnie badania Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) dowiodły, że jedna trzecia Europejczyków jest skłonna zakupić towar podrobiony, jeśli uzna, że oryginał jest za drogi. Raport opublikowany w tym roku dostarcza cennych informacji na temat...

Czytaj więcej